zondag 13 januari 2013

vanalles kleins en PIF

Vanalles kleins... ja ik ben precies in mijne kleine prullen modus gezet.
Dingen die rap klaar zijn...
en tijdens het opruimen en sorteren van mijn stoffen en zolder en oude naaikamer
kom ik zo vanalles kleins tegen dat niet veel tijd meer vraag om afgewerkt te worden
Zoals een mimi-portemoneeke in 2 verschillende stofkes
... een experimentje van in augustus dat dan toch niet op tijd afgeraakte
en is blijven liggen...

of ik echt tevreden ben over dat experiment weet ik niet goed. Helemaal tevreden dus niet!!
Er kwamen ook nog wat zakdoekhoeskes bij en dan ziet de verzameling er zo uit...


Iets anders nu
Ons Flore is geen meiske meiske...
poppen zegt haar niks
roze is nooit haar lievelingskleur geweest
dansles is niks voor haar...

Ik kan nog wel effkes doorgaan,
maar wat ik eigenlijk wil zeggen is
dat dat het niet altijd gemakkelijk om een goed kadooke te vinden.
Naaien doet ze wel graag en daarom wil ze ook elke vakantie mee naar de sToffen madammen
Nu hadden we haar ook nog getrokken voor onder de kerstboom bij mijn ouders...

t Planneke in mijn hoofd groeide...
Ze kreeg voor de 2 kerstbomen samen een naaikursus bij Studio adjectif in Leuven.
Niet goedkoop vind ik, maar ja het was voor 2 kerstbomen hee,
nog een paar naaispullekes en boekskes en stofkes van moeke en meter Adelheid,...
en t kind was super blij.

Tuurlijk kan ik het haar ook allemaal leren,
maar dan is het heel gemakkelijk voor haar om te zeggen dat ze iets niet zelf kan
en of ik het niet snel even wil doen...

Gisteren was de eerste naailes voor Flore
Ze genoot ervan met volle teugen.

Achteraf gingen we toevallig even langs bij tante Adelheid
ik mocht 'het' pas zien als we daar was:

Ze is er super fier op!!! en met reden...
Kussentje geknipt, gespeld en genaaid met de machine,
gevuld met kersenpitjes en met de hand toegenaaid
Stofje komt nog van hier
 Ik zag al verschillende PIF's verschijnen in blogland dit jaar,
maar ook facebook heeft iets gelijkaardigs lopen

Post krijgen is plezant, allee als het geen rekeningen zijn en zo...Post zoals deze....

Dus:
de eerste 5 reacties onder dit bericht
sturen mij hun adresgegevens via de mail (zie mijn profiel).
Ik stuur hen in de loop van dit jaar
iets zelfgemaakts
iets groots of kleins,
iets met liefde gemaakt,
iets dat een glimlach
op hun gezicht doet verschijnen.
Om dit geluk door te geven
moet je zelf ook een bericht op je blog zetten
en weer 5 mensen gelukkig maken
met een pakketje van jou via de post,
dat mag, maar hoeft natuurlijk niet...
1. hier reageren
2. mij een mailtje sturen met je adres
3. mij laten weten welke kleur je leuk vindt of welke kleur je nooit leuk vindt
Je kan het dus ook verder zetten op je blog of op je facebook...
mijn kandidaten voor de PIF zijn bekend
1. Leentje
2. Eve(n) genaaid
3. Carla Killens
4. de Libbrechts
5. Ladybug & Co

14 opmerkingen:

  1. Oh, tof! Ik doe graag mee! Mijn adres komt eraan, en ik hou van geel, rood en oranje. Niet van grijs en beige.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. stuur jij jou adres ook nog eens door naar mijn mail adres (thielemanseve@gmail.com) dan kan jou PIF ook ergens tegen laatste tegen eind december 2013 aankomen ;-)
    Weet niet of omgekeerd meedoen ook is toegestaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jammer ben al te laat vrees ik had graag meegedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb juist 5 PIF pakketjes klaar! Maar vond het heel leuk om te doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Maren,
    Wat fijn dat mijn PiF aangekomen is en in de smaak valt.
    En wat knap van je dochter dat ze ook al op naailes zit.

    Als jouw PiF vol zit, kunnen er nog mensen bij mij meedoen. Op de een of andere manier is daar geen animo voor onder mijn lezers.
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Maren,
    super bedankt voor je stempel. Ik hoorde van Annemarie dat je eerste envelop ergens bij de post 'zweeft'. Ik Heb ooit hetzelfde meegemaakt bij een give-away. Erg vervelend!
    Maarrrr... nogmaals bedankt!
    Groetjes,
    Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen